חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מצדיעים לשורדים: אמש צוין יום השורד הבינלאומי בתיאטרון הבימה

יום השורד הבינלאומי – מצדיעים לשורדי השואה; האזרח מספר אחד, יצחק הרצוג: "כשדור השורדים הולך ונמוג, כדרך כל בשר, מוטלת עלינו החובה לדאוג לכך שכל אחד מכם יחיה בתנאים הטובים ביותר והראויים ביותר. בכבוד!"

מאות שורדי שואה הגיעו אתמול לאירוע הצדעה אשר התקיים בתיאטרון הלאומי הבימה בתל אביב. האירוע אורגן לרגל יום ההוקרה הבינלאומי לשורדי השואה, ע״י המחלקה לישראל והנצחת השואה בהסתדרות הציונית העולמית, מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל, וארגונים נוספים.

הזמר והיוצר דוד ד'אור ריגש את הקהל בשירתו, נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ושר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, בירכו בסרטונים את השורדים.

צילום: יח"צ

לדברי יצחק הרצוג: "כשדור השורדים הולך ונמוג, כדרך כל בשר, מוטלת עלינו החובה לדאוג לכך שכל אחד מכם יחיה בתנאים הטובים ביותר והראויים ביותר. בכבוד." לפיד סיפר את סיפורו של אביו, שורד השואה, טומי לפיד ואמר בנחרצות: "פה לא ירדפו אף אחד בגלל שהוא יהודי".

כמו כן, כיבדו בנוכחותם השרה לשיוויון חברתי, מרב כהן, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר בפועל של הסוכנות היהודית, יעקב חגואל, סגן נשיא ועידת התביעות בישראל, שלמה גור, מנהל הראשות לזכויות ניצולי השואה, אברמי טורם, מנכ״לית המחלקה לישראל ולהנצחת השואה בהסתדרות הציונית העולמית, שרית הנדקנופף ומכובדים נוספים.

לדברי יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר בפועל של הסוכנות היהודית: "בשונה מימי זיכרון שמרכזיותם שכול ואבל, אנחנו מפנים היום זרקור של אור,של הערכה ושל תקוה, של הוקרה ושל תודה, לניצחון שלכם, לתקומה שלכם ולחיים המחודשים.

זכינו כולנו, אנחנו, ילדינו ונכדינו, לחיות עדין בצלם של השורדים, לראוֹת עין בעין כיצד הופכת הדממה לקול, הייאוש לרנה, האבדן לתקומה. אנחנו מוקירים לכם תודה על שאתם מעניקים מדי יום השראה לאין ספור צעירים וצעירות ונוטעים בהם ניצוץ של תקווה ואמונה כי את העם שלנו, לא נתן לנצח ואת הרוח שלנו לא נתן לשבור."

טובה דורפמן, סגנית יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית וראשת המחלקה לישראל ולהנצחת השואה בישראל ובתפוצות הוסיפה: ״המחלקה להנצחת השואה היא ביתם וכתובתם של שורדי השואה במהלך כל השנה. ביום הזה אנחנו רוצים להצדיע להם ולפועלם. אנחנו כאן בזכותם."

קולט אביטל, יו"ר מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל אמרה: "אנחנו ממש מאושרים, פתחנו את הדלתות של הבימה והמוני ניצולי שואה מגיעים הנה, אנחנו מצדיעים להם, מגיע להם יום של נחת לפחות פעם אחת בשנה."

צילום: יח"צ

בוטניזאור: קיץ של דינוזאורים וטבע בגן הבוטני גבעת רם בירושלים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן