חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוכרזו הזוכות והזוכים בפרס עיריית תל אביב-יפו | כל הפרטים

עיריית תל-אביב- יפו: הוכרזו הזוכות והזוכים בפרס עיריית תל אביב-יפו ע"ש רוזנבלום לאמנויות הבימה לשנת 2022; ועדת השופטים של פרס רוזנבלום לאמנויות הבימה מטעם עיריית תל-אביב-יפו, הכריזה על האמניות ואמנים להם יוענקו הפרסים.

פרסי עיריית תל אביב-יפו למפעל חיים יוענקו לפרופ' יוסי יזרעאלי ואבירם (רמי) באר.
פרסי עיריית תל אביב-יפו לאמנים ויוצרים מצטיינים יוענק ולחנה וזאנה גרינולד, רועי חן, ויקטוריה חנה בירן ולרננה רז.
פרסי עיריית תל אביב-יפו לאמנים בעלי הישגים מבטיחים יוענקו למאיה ערד יסעור, חגי יודן, יעל רסולי, ענת צ'רני, גלית ליס, ארי טפרברג ודנה מרכוס.

לדברי רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "הענקת פרס רוזנבלום טומנת בתוכה ריגוש וקסם. זו זכות עבורנו להעניק אות והערכה לאלה המביאים לחיינו שמחה והתלהבות בכל ערב. השנה נעניק את הפרס ל-8 אמניות ול-5 אמנים שנבחרו בזכות כישרון ויכולת בימתית כובשת ובזכות הצלחתם לרגש, לעודד מחשבה ולגעת בלבבות הצופים. ומה טוב יותר מלקבל הערכה על משהו, שאתה טוב בו וגם אוהב לעשות אותו".

הפרס יוענק לזוכות ולזוכים בטקס חגיגי שייערך ביום ראשון, 23 באוקטובר 2022, באולם אסיא, מוזיאון תל-אביב לאמנות במעמד ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי ובהשתתפות השופטים, הזוכים בפרס השנה וזוכי הפרס בשנים הקודמות.

חברי ועדת השופטים: ד"ר דורית ירושלמי (יו"ר), אודי בן משה, פרופ' עודד זהבי, דורון רוזנבלום ורנה שינפלד החליטו להעניק את פרסי עיריית תל אביב-יפו ע"ש חנה וגוטליב רוזנבלום לאמנויות הבימה לאמניות ולאמנים הבאים:

פרס מפעל חיים ע"ש רוזנבלום: פרופ' יוסי יזרעאלי – על תרומתו המתמשכת לתרבות תאטרון איכותית, מקומית, החוקרת את רובדי השפה העברית. יזרעאלי העלה על הבימה יצירות סִפרות ומקורות יהודיים ויצירות מופת מן התאטרון המערבי, לימד, ליווה והעמיד דורות של יוצרות ויוצרים מתחום התאטרון ומתעקש עד היום לחפש דרכים מקוריות ומאתגרות קהל.

אבירם (רמי) באר – מבטא את הקולות המסוכסכים, הכואבים והמחפשים בתרבות הישראלית דרכי הבעה גופניות העובדות על המתח בין היחיד ובין הקבוצה. בתוך כך הוא פועל למען חשיפת אמנות המחול לפריפריה בסדנאות ובכיתות אמן, המאפשרים לרבדים שונים בחברה הישראלית להתבטא ולהביא את עצמם לידי ביטוי דרך האמנות.

לזוכים יוענק פרס בסכום של 30,000 ₪.

רננה רז. צילום: אביטל פלג

פרס לאמנים ויוצרים מצטיינים: חנה וזאנה גרינולד – על יצירה מעצימה, מחזקת, שואלת ומערערת על האחידות, שאפיינה את התאטרון הישראלי. בעבודותיה נשמע הקול הנשי, קולות מודרים, מצְבי סיכון של נשים, המאפשרות לקהל להיות חלק מקהילה בונה ומעצימה.

רועי חן – על תרומתו החשובה לתנועה העכשווית של "תאטרון גשר", ועל תַרגומיו ועיבודיו יוצאי הדופן לבימה העברית.

ויקטוריה חנה בירן – על קולה הייחודי, תרתי משמע, ועל השימוש המיוחד בשפה העברית, המשלב ישן וחדש למהות קולית ישראלית ייחודית.

רננה רז – על תרומתה המתמשכת לאמנות רב-תחומית ובין תחומית על בימות הארץ.

לזוכות ולזוכים יוענק פרס בסכום של 18,000 ₪.

פרס לאמנים בעלי הישגים מבטיחים:
מאיה ערד יסעור – על קולה המקורי יוצא הדופן, על החדשנות הדרמטורגית.

חגי יודן – על מפעל הקלטה ועל הזמנת יצירות ישראליות פורצות דרך.

יעל רסולי – על שפת אמנותית חזותית, המאפשרת לקהל לחוות ולחוש עוצמות של רגשות, חרדות, פחדים ומצוקות ובתוך כך לראות את הכוח של האמנות על נפש האדם.

ענת צ'רני – על הישגיה בתחום הפעילות בתחום הזמרה האופראית.

גלית ליס – על שפה אמנותית, המאפשרת לנשים בוגרות להתבטא ולהראות את עצמן במרחב הציבורי.

ארי טפרברג – על עבודותיו הבין-תחומיות המפתיעות, המסעירות והמחפשות.

דנה מרכוס – על שפה אמנותית ייחודית, העוסקת ביחסים בין בני האדם וחושפת את המורכבות של קרבה וריחוק.

לזוכות ולזוכים יוענק פרס בסכום של 15,000 ₪.

עיריית תל-אביב-יפו מעניקה את פרס עיריית תל אביב-יפו ע"ש רוזנבלום לאמנויות הבימה משנת 1989, מפירות הקרן ע"ש גוטליב וחנה רוזנבלום. הפרסים מוענקים לאמניות ואמנים בתחומי התאטרון, המשחק, המחול והמוזיקה.

הפרס מנציח את זכרם של בני הזוג גוטליב וחנה רוזנבלום ז"ל, תושָבי תל-אביב – יפו, שפעלו רבות לקידום העיר ולטיפוחה. אהבת התאטרון מילאה את חייהם של הזוג, ובלכתם הורישו לעיר את "קרן רוזנבלום לאמנויות הבימה" – קרן המכוונת כולה למצוינות ולייחודיות בתחום אמנויות הבימה.

מספר שיא של עשור ברוכבי אופנועים צעירים שנהרגו בשנת 2021

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן