חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחאת המורים: ראש העיר, רון חולדאי, נשא דברים ברחבת מוזיאון תל אביב לאמנות

לפני שעה קלה נערכה ברחבת מוזיאון תל אביב לאמנות מחאת המורים. במחאה נשא דברים, בין השאר, רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו.

בדבריו אמר חולדאי: "ציירו בדמיונכם מדינה שבה החלום של כל צעיר וצעירה הוא להיות מורה, מחנכת, גננת. מדינה שבה עבודה עם ילדים היא תמונת עתיד תעסוקתית למיטב הנוער והיא מלווה בתנאי תעסוקה ראויים ובסטטוס חברתי גבוה.

גבירותיי ורבותיי, הגיע הזמן לשינוי יסודי. באתי ממשפחה של מורים. הייתי מנהל בית ספר בעצמי. חינוך והוראה זורמים בגופי מיום היוולדי ולכן, משבר ההוראה החריף שפוקד את מערכת החינוך הארצית בעת הזו לא רק מעציב אותי, הוא מרתיח את דמי.

המצב ידוע כבר שנים ארוכות, ובכל זאת ממשלה אחרי ממשלה נכשלות בטיפול הנחוץ לחינוך בישראל.

צילום: גיא יחיאלי

אין זו רק העלאת השכר הנחוצה למורות ולמורים. צריך להבטיח לצוותי החינוך רווחה מקצועית, זמן להתפתחות מקצועית ואפיקי התקדמות. מגיע לכל מורה, מחנכת וגננת גיבוי חד משמעי מול הורים אלימים ומול התערבות יתר.

גבירותיי ורבותיי, התרגלנו מדי שנה לאיומים שהשנה לא תפתח. השנה אין צורך לאיים. פשוט לא נוכל לפתוח את שנת הלימודים כסדרה. מצוקת כוח האדם לקראת שנת הלימודים הבאה עצומה.

במערכת החינוך של תל אביב-יפו לבדה חסרים יותר מ-600 עובדות ועובדי הוראה, וזה בלי לדבר על מקצועות המעטפת שנחוצים למערכת כמו אוויר לנשימה. אנחנו מנסים להתמודד עם החוסרים בדרכים משלנו, אבל זה אפילו לא קרוב להיות מספיק. אסור שזה יהיה תלוי רק ברשות המקומית.

ואתם, הורים יקרים, אתם כאן כי אתם מבינים את חומרת המצב, ואני מבקש מכם ומאלה שאינם נמצאים פה – תהיו שותפים שלנו למאבק הזה ותהיו שותפים של המורות והגננות של הילדים שלכם גם ביום-יום. אל תקחו את עובדי מערכת החינוך כמובנים מאליהם. הערכה שלכם, מילים טובות שלכם, חשובות כל כך בתוך השגרה השוחקת.

אני חוזר ואומר – הגיע הזמן לתכנון והשקעה ארוכי טווח לביסוס מעמד המורה במדינה, חשיבה שחייבת להתחיל כבר מחר בבוקר. אתן ואתם, המורות והמורים שלנו, צריכים להיות הפרויקט הלאומי. לא פחות מזה. מדובר במי שאחראים על היקר לנו מכל. ילדינו. עתידנו".

צילום: גיא יחיאלי

עיריית תל אביב-יפו משקיעה בפעוטות העיר: מעל 40 כיתות גן יוקצו לטובת גילי לידה עד 3

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן