חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עיריית תל אביב-יפו משקיעה בפעוטות העיר: מעל 40 כיתות גן יוקצו לטובת גילי לידה עד 3

עיריית תל אביב-יפו מפרסמת מכרז למפעילים פרטיים עבור השכרה ושימוש ב- 25 כיתות גן שנמצאות ב-13 מבנים עירוניים, לטובת הפעלה פרטית של גני ילדים בגילי לידה עד 3. המהלך הוא עליית מדרגה נוספת בתכנית העירונית לטיפול בגיל הרך בתל אביב-יפו ובהגדלת מספר המסגרות המוסדרות לגילי לידה עד 3.

הזכייה במכרזים תזכה את מפעילות ומפעילי הגנים ומעבר לכך את הפעוטות בגנים והוריהם, בפעילות במבנה משופץ ויציב; בהיעדר חשש לפינוי בשל פרוייקטים של תמ"א ופינוי בינוי או העלאת שכר דירה; ובליווי פדגוגי מסובסד מטעם מינהל החינוך של העירייה, כולל אפשרות להתייעצות עם צוות פרא רפואי. כמו כן, נציין כי כל הזוכים יהיו מחוייבים לעמוד בתנאי חוק הפיקוח על מעונות היום.

במסגרת המכרז 15 כיתות גן יוצאו למכרז איכות- מפעיל המתחייב לעמוד בתנאי איכות על פי הגדרת העירייה- כגון יחס מספר אנשי הצוות למספר הפעוטות, השכלה והכשרה של צוות הגן והדרכות לאורך השנה – ולעלות חודשית מקסימלית של 3,900 שקלים למשפחה.

צילום: ולרי פלו

הזוכים במכרזי האיכות יהנו מעלות שכירות קבועה והנמוכה משמעותית משווי הנכס. עוד 10 כיתות גן נוספות יוצאו למכרז שכירות רגיל. מהלך זה מתאפשר תוך מאמץ אדיר למצוא שטחים עירוניים פנויים ולייעד אותם לטובת גילי לידה עד 3 במצב בו בעיר לא נותרו שטחים ציבוריים זמינים.

כיתות הגן צפויות להיפתח בשנה"ל הקרובה ברחבי העיר, בין היתר ביפו ובשכונות נחלת יצחק, יד אליהו, פלורנטין, מונטיפיורי, בבלי, נווה שרת, הרכבת\ מנחם בגין, כיכר המדינה ויהודה המכבי. כיתות אלה מצטרפות ל-54 מעונות סמל מסובסדים שכבר פועלים במבנים עירוניים ברחבי העיר ומופעלים על ידי עמותות ול-17 כיתות שכבר פועלות בעיר כחלק מפרויקט "מכרזי האיכות" באשכולות הגנים במידטאון, ברטונוב, צייטלין, דניאל מוריץ ודולצ'ין.

לדברי רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "האתגר שעומד לפתחנו הוא שמירה על ביטחונם של הפעוטות שלנו באמצעים שיש ברשותנו, אם במתן הדרכות, כלים וליווי לצוותי החינוך ואם בסיוע בפעילות כיתות הגן במבנים מסודרים וראויים, כמו שאנו עושים במהלך זה.

חשוב לומר, לצד ההשקעה העירונית במסגרות לגיל הרך בתל אביב- יפו, נדרש מהלך ארצי של העלאת השכר ושיפור התנאים של העובדות והעובדים במעונות היום. כך נוודא שהילדות והילדים שלנו יזכו למענה חינוכי-טיפולי איכותי מהצוות החינוכי הטוב והאיכותי ביותר, ושמי שמחנכות ומטפלות בהם יזכו להערכה ולתגמול שמגיע להן".

ציפי ברנד סגנית ראש עיריית תל אביב- יפו הוסיפה: "החינוך הוא לפני הכל וההשקעה במשפחות הצעירות ובגיל הרך היא ההשקעה בדורות הבאים של תושבי ותושבות העיר. מדובר במהפכה: זהו סטנדרט שמבטיח חינוך איכותי לילדים תמורת שכר לימוד הוגן להורים. אני שמחה שאנחנו מרחיבים את היוזמה ואת המענים למשפחות הצעירות במטרה להקל על יוקר המחייה בעיר ולהקטין את ההוצאות המשפחתיות מבלי להתפשר על איכות החינוך".

צילום: ולרי פלו

נזכיר כי כבר לפני כ-3 שנים הקימה עיריית תל אביב-יפו אגף לגיל הרך מגיל לידה עד 6, לרבות מחלקה ייעודית לגילי לידה עד 3, שמלווה את כלל המסגרות בעיר. האגף מקדם בין היתר:
• ריכוז הטיפול העירוני בגילי לידה עד 3 במינהל החינוך, מתוך הבנה כי המינהל יודע להכיר בחשיבות הצרכים השונים ושמירה על רצף חינוכי מגיל לידה ועד גיל 18.

• פעולות להגדלת היצע המסגרות לגיל הרך, הן באמצעות הקלה רגולטורית על הקמת מסגרות חדשות, הן באמצעות בינוי חדש, כולל שילוב בתוך אשכולות גנים חדשים כך שיהיה רצף מגיל לידה ועד גיל 6, והן באמצעות המשך הקצאת נכסים עירוניים לשימוש כמסגרות לגיל הרך.

• הדרכה, ליווי ותמיכה לצוותים החינוכיים במסגרות הפרטיות ובמעונות.
• סבסוד עירוני מלא לתכניות התערבות, איתור ומניעה, בדגש על דרום העיר ויפו.

במקביל להגדלת המסגרות המוסדרות לגיל הרך, כידוע, עיריית תל אביב-יפו שמה לעצמה למטרה לסייע ככל הניתן לאוכלוסיית ההורים לילדים בגיל הרך בהוזלת יוקר המחייה, ובמסגרת זו השיקה לפני כארבע שנים שירות המעניק מגוון רב של פעילויות ואירועים חינמיים (או במחיר סמלי) ומתן הנחות בעסקים ברחבי העיר באמצעות מועדון "דיגיטף", אשר זכה מיד להצלחה מסחררת.

לפעילויות תפקיד משמעותי בהקלה על יוקר המחייה בעיר והן חוסכות בממוצע לתא המשפחתי בין 700 ל-1000 ₪ בחודש במסגרת השתתפות פעילה בפעילויות של סיורים, הצגות, כניסה למשחקיות, סדנות פרא-רפואיות בטיפת החלב, אשר בהעדר פרויקט דיגיטף היו עשוית להסתכם בעשרות אלפי שקלים בשנה בממוצע.

צילום: ולרי פלו

בן 52 נעצר בחשד שהביא אישה מברזיל לצורך עבודה בזנות

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן