חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ועדת מיזמי תשתית לאומיים קיימה סיור בתוואי המטרו בתל אביב

היום נערך ע"י מספר חברי כנסת סיור לאורך תוואי המטרו M2 בת"א כולל ביקור בתחנת הרכבת הקלה בקו האדום; עשור לתחילת פעילות המטרו בישראל, יו"ר הוועדה ח"כ יוליה מלינובסקי: "המטרו יהיה הקטר הכלכלי של המדינה"

ועדת מיזמי תשתית לאומיים מיוחדים ושירותי דת יהודיים בראשות ח"כ יוליה מלינובסקי קיימה היום סיור לאורך תוואי המטרו M2 בתל אביב, כולל ביקור בתחנת הרכבת הקלה בקו האדום ברחוב אלנבי.

קו המטרו של מדינת ישראל אמור להתחיל לפעול בעוד עשר שנים במהלך שנת 2032. המטרו צפוי לעבור ב- 24 רשויות מקומיות לאורך 150 ק"מ וכל 109 התחנות בו יהיו במנהרות תת קרקעיות.

יו"ר ועדת מיזמי תשתיות לאומיים מיוחדים ושירותי דת יהודיים ח"כ יוליה מלינובסקי: "מדובר במגה פרוייקט של מדינת ישראל שלאורך השנים יושקעו בו כ- 160 מיליארד שקלים. המטרו יהיה הקטר הכלכלי של מדינת ישראל.

לפרויקט המטרו חשיבות עליונה לענף התחבורה והכלכלה של מדינת ישראל, מקווה מאוד להעביר את החוק בקרוב בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת שיסדיר את עבודת וסמכות רשות המטרו והמועצה המסדרת.

חשוב לנו מאוד לחזק את התעשייה הישראלית ולתעדף עבודה כחול לבן על פני עבודה ממקומות אחרים בעולם, נמשיך לפקח ולעקוב מקרוב אחר התקדמות הבנייה".

צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

"התכנון של המטרו התחיל בינואר 2019", כך אומר מאיר שמרה, מנהל מינהלת המטרו בנת"ע. לדבריו: "רשת קווי המטרו תשרת כ- 40 אלף נוסעים בשעה בזמני השיא ואמורה לקיים 450 מיליון נסיעות בשנה". שמרה מסביר את המורכבות של ביצוע עבודות התשתית: "המטרו צפוי לעבור ב- 24 רשויות מקומיות לאורך 150 ק"מ וכל התחנות בו יהיו במנהרות תת קרקעיות דבר שמסבך מאוד את תהליך העבודה לכן אנחנו זקוקים לתהליך חקיקה בכנסת שנמצא בשלבים הסופיים שלו".

גל גרונר, מתכנן ראשי של קו מטרו M2 מתייחס לפגיעה בחיי התושבים במהלך פרק הזמן של ביצוע העבודות: "תהיה פגיעה בשטחים הציבוריים הפתוחים, אבל חברת נת"ע תדע להחזיר לתושבים את אותם שטחים כשהם משודרגים בדיוק כפי שהחברה עשתה בפרויקט של בניית הרכבת הקלה בגוש דן".

המטרו לא צפוי לפתור את כל עומסי התנועה במטרופולין של ת"א אבל המטרה של הפרויקט היא לגרום לאנשים לזנוח את הרכב הפרטי ולהסתמך על כלל האפשרויות של נסיעה בתחבורה הציבורית. *תמי בולר, מנהלת אגף תכנון של קו מטרו M2:* "שמנו לעצמנו יעד לגרום לאנשים שבאים מחוץ לגוש דן להשתמש בקווי המטרו והרכבת הקלה במקום ברכב הפרטי".

במהלך הסיור חברי הכנסת עברו דרך שוק הכרמל בתוואי של תחנות המטרו וביקרו בתחנת הרכבת הקלה ברחוב אלנבי בקו האדום שם קיבלו עדכון כי הקו האדום של הרכבת הקלה אמור להיות פעיל כבר בחודש נובמבר הקרוב.

לדברי ח"כ מוסי רז: "צריך לזרז את העבודה כמה שניתן כדי לקדם את התחבורה הציבורית ולגרום לפגיעה מינימלית בתושבים שמתגוררים בסביבה".

ח"כ משה טור-פז התייחס לנושא ואמר: "ראינו היום מקרוב את האתגרים של הנעת התשתיות במרחב הצפוף של ישראל. לצד ההשקעה האדירה צריך לעמוד על כך שנמשיך להשקיע בפריפריה שגם לה מגיעות תשתיות מעולות".

ח"כ יעקב אשר אמר: "אנחנו רואים חשיבות גדולה בהקמת המטרו כהמשך ישיר להקמת תוואי הרכבת הקלה. מדובר במהלך מתבקש, אני כחבר אופוזיציה תמכתי בהצעת החוק ובקידום שלה".

לדברי ח"כ אופיר אקוניס: "המטרו הוא פרויקט תשתיות לאומי חשוב וחיוני למדינת ישראל. זה צריך לקרות תוך יעילות וצמצום ככל האפשר של פגיעה בחיי היום יום של התושבים ופגיעה מינימאלית בשטחים הציבוריים ובשטחי המסחר".

המשטרה עצרה חשודים בחשד כי סיממו קורבנות שהכירו באפליקציית היכרויות ושדדו אותם

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן