חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הפיגוע ברחוב דיזינגוף – סיכום האירוע: המחבל חוסל לפנות בוקר; 2 הרוגים כתוצאה מהירי; מצבם של חלק מהפצועים התייצב במהלך הלילה | שלב אחר שלב

עדכון 11:58 – שידור ישיר ממסיבת העיתונאים עם רה"מ, שר הבט"פ ושר הביטחון בני גנץ ודבריו המלאים של שר הביטחון:

"אזרחי ישראל,
אנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת, מול רצף אירועי טרור בתוך המדינה לצד רגישות מבצעית ודריכות בגבולותיה ומעבר להם.
אני מבקש להוקיר הערכה לכלל הגופים המבצעיים שפעלו ופועלים מסביב לשעון על מנת לסכל פיגועים ולהתמודד איתם אחת שהתרחשו.
מדינת ישראל, היא המדינה החזקה ביותר באזור. אויבינו יודעים זאת ומרגישים זאת.
צה״ל ויתר כוחות הביטחון ימשיכו להפעיל את כלל היכולות המודיעיניות ולצידן את כלל המערכות ההתקפיות וההגנתיות הנדרשות, על מנת להתמודד ולגדוע את הגל הזה, כמו גם לתבוע מחיר ממשלחיו.
במקביל נשמר את כלל מערך המוכנות המבצעית למול יתר הגזרות.
*
אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחות נרצחי הפיגועים ולאחל החלמה מהירה לפצועים.
החברה הישראלית לצערי למודת מלחמות וגלי טרור.
תמיד ניצחנו ביד ברזל מבצעית ובאגרוף ברזל ישראלי.
גם הפעם, אני קורא לכלל האזרחים לקיים את שגרת חייהם ככל שניתן. הדריכות מתחייבת, אך ניצחוננו יהיה גם בשמירה על החוסן הישראלי. המשך שגרת החיים שלנו ככל שניתן היא התבוסה של הטרור.
**
הרמאדן צריך להיות חודש של פולחן דתי ובילוי משפחתי.
אני מאמין שכך חושבים מרבית הפלסטינים, שהטרור פוגע בהם ובאינטרסים שלהם.
כך גם אזרחי ישראל המוסלמים.
טוב עשתה הרשות הפלסטינית שגינתה את הפיגוע, הדרישה שלי ממנה היא שלצד הגינויים יורחבו הפעולות נגד מחוללי הטרור, בכל הגזרות.
צה"ל, השב"כ והמשטרה ימשיכו לפעול בעוצמה רבה מאוד מול הטרור, ויגבירו את הפעולות בשטח.
ביצענו כבר כ-200 מעצרים, ואם יידרש יהיו אלפים.
איננו מענישים ציבור – אבל הביטחון קודם לכל.
*
אזרחי ישראל,
אנחנו חזקים מהטרור ומבני העוולה שמבצעים אותו, ואנחנו ננצח ביחד:
באמצעות כוחות הביטחון, באחריות לאומית ובערבות הדדית."

עדכון 08:00: בתום מרדף של כוחות הביטחון, אותר וסוכל לפני שעה קלה המחבל אשר ביצע את הפיגוע בתל אביב.

המחבל, פלסטיני מאיו"ש, אותר ע"י השב"כ כשהוא מסתתר בסמוך למסגד ביפו ובמהלך חילופי אש עם כוח לוחמי שב"כ וימ"מ, נהרג במקום. האירוע הסתיים ללא נפגעים לכוחותינו.

חקירת הפיגוע נמשכת.

המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי התייחס לאיתור וחיסול המחבל שביצע את הפיגוע הקשה בתל אביב: "אחרי לילה קשה, ולאחר שעות ארוכות של פעילות משטרת ישראל, שב"כ וצה"ל, הצלחנו הבוקר, בשיתוף פעולה מבצעי ומודיעיני לסגור מעגל ולחסל בחילופי אש את המחבל.

הדגשנו אמש שיקח ככל שיקח, אנחנו נשים את ידנו על המחבל, חי או מת, ואכן המגע שנוצר איתו הבוקר חייב תגובה מהירה ונחושה של לוחמי השב"כ והימ"מ ביפו.

פעלנו בשני צירים מרכזיים, מבצעי ומודיעיני, והבוקר שניהם הובילו לסיום האירוע המתגלגל.

אנו ממשיכים בהיערכות השיא של משטרת ישראל בכל הגזרות והמחוזות, לרבות באבטחת תפילות יום השישי הראשון של הרמדאן.

נגיב בכוחות גדולים ובעוצמה לכל אירוע חריג, כפי שהגבנו מיד לאחר הפיגוע בתל אביב, ונרדוף כל מי שיפגע או יבקש לפגוע באזרחי ישראל"

לאחר הפיגוע התברר כי אביו של המחבל עובד כקצין במנגנוני הביטחון של הרש"פ. כמו"כ הוא פקיד בכיר בתנועת הפת"ח, איתם מזוהים גדודי חללי אלאקצא וגא"פ, המקומית במחנה הפליטים ג'נין.

שמו של המחבל שביצע את הפיגוע וחוסל הבוקר ע"י לוחמי השב"כ:
ראאד חאזם, בן 28 מג’נין. אין עבר בטחוני ולא ידוע על שיוך לארגון כלשהו. ללא מעצרים קודמים. שוהה בלתי חוקי, ללא היתר שהיה בישראל.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר לאחר החיסול הבוקר: "פעולה נחושה ומקצועית של משטרת ישראל ולוחמי שב"כ הובילה הבוקר לחיסולו של המחבל שביצע אמש את הפיגוע בתל אביב.
כל מי שינסה לפגוע או יפגע באזרחי ישראל – דמו בראשו. אני מודה לכלל כוחות הביטחון שעסקו במהלך הלילה בחיפוש אחר המחבל, באיתורו ובחיסולו".

בהמשך לכך, ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים הבוקר הערכת מצב לאחר הפיגוע שאירע אמש בתל אביב, בהשתתפות שר הביטחון, השר לביטחון פנים, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, מפכ"ל המשטרה, ראש המל"ל, המזכיר הצבאי ובכירים נוספים.

בראשית דבריו, ביקש רה"מ למסור פעם נוספת תנחומים למשפחות ההרוגים ואיחולי החלמה מהירה לפצועים, וכן שיבח את הפעילות הנחושה לחיסול המחבל במהלך הלילה ע"י השב"כ והימ"מ.

ראש הממשלה הנחה לבדוק את המעורבות של סביבתו הקרובה של המחבל באירוע, ולפעול בהתאם כלפי כל מי שסייע או ידע על כוונותיו האלימות.

עוד הנחה רה"מ להותיר את מעבר גלבוע (ג׳למה) סגור בשלב זה עד להודעה חדשה, במטרה לבודד אפשרויות תנועה מהעיר ג׳נין ואליה.

עדכון שעה 1:04 – המשטרה מבקשת את עזרת הציבור באיתור המחבל, במידה וראיתם את הייצור בתמונה ימח שמו, אנא צרו קשר בהקדם עם מוקד 100 של משטרת ישראל.

המחבל. ראיתם אותו? צרו קשר מיידי עם מוקד 100

במקביל, לפני זמן קצר פרסם הפעיל החברתי יוסף חדאד, צילום מסך מפוסט של אישה המציגה עצמה כעובדת משרד החינוך בישראל, ובו היא מביעה תמיכה במחבל שביצע את הפיגוע ושותפיו:

לפני כ 4 שעות הגיע מחבל אל רחוב דיזינגוף בתל אביב והחל לירות לעבר אנשים שישבו במסעדות ופאבים. כוחות הביטחון עורכים חיפושים קדחתניים אחר המחבל, כאשר לפי שעה הוא אינו נתפס.

ממד"א נמסר: "עדכון לפיגוע ירי בתל אביב: חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים איכילוב, שיבא בתל השומר וולפסון 9 פצועים.

2 גברים כבני 30 פונו לבי"ח איכילוב תוך כדי פעולות החייאה ולאחר מאמצי הרופאים נקבע מותם. 3 פצועים קשה, בהם גבר בן 38, אישה בת 28 וגבר כבן 20 פונו לבי"ח איכילוב עם פצעי ירי.

4 פצועים קל פונו לבתי החולים, בהם גבר כבן 30 עם פצע ירי לבי"ח שיבא בתל השומר, פצוע כבן 30 עם פצע ירי לבי"ח איכילוב ו-2 לבי"ח וולפסון עם חבלות בגפיים (לא ירי).

שירותי הדם של מד"א סיפקו 145 מנות ומרכבי דם לבי"ח איכילוב".

צילום: תיעוד מבצעי מד"א

הפראמדיקים של מד"א תומר גוסמן וישראל וינגרטן סיפרו: "במקום הייתה המולה רבה, עשרות אנשים רצו ברחוב. סמוך לכניסה למבנה ראינו גבר כבן 30 מחוסר הכרה עם פצע ירי בגופו, מיד התחלנו בפעולות החייאה ופינינו אותו במצב אנוש לבית החולים.

מאחורי אחד השולחנות ראינו פצוע נוסף מחוסר הכרה עם פצע ירי בגופו, הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו גם אותו במצב אנוש לבית החולים תוך כדי ביצוע פעולות החייאה. בבית החולים הרופאים המשיכו את הטיפול הרפואי אבל הפציעות שלהם היו אנושות ונקבע מותם.

3 פצועים נוספים במצב קשה, בהם גבר בן 38, אישה בת 28 וגבר כבן 20 שהיו בהכרה ו-4 פצועים במצב קל טופלו בשטח ע"י צוותים גדולים של מד"א ופונו לבתי החולים באמבולנסים וניידות לטיפול נמרץ."

רנן נפצע מכדור שנכנס ללחי מצד ימין ויצא מצד שמאל. הוא מוגדר כנס. מצבו מוגדר כעת קל עד בינוני בלבד.

כך הוא מספר על מה שאירע: ״הלכתי לשתות בירה עם חבר באילקה. ישבו בחוץ ואחרי רבע שעה המחבל הופיע מולי והחל לירות.

ירדתי לרצפה, חיפשנו מחסה ועלינו על החביות של הבירה ואני מרגיש שאני נוטף דם. היו כמה יריות וחיכנו עד שיחלוף זעם. החבר עצמו ברח לבנין מגורים שם הוא מתחבא עד עכשיו״.

מהמרכז הרפואי איכילוב נמסר: "עד כה הגיעו לחדר הטראומה של בית החולים איכילוב 10 פצועים. לצערנו, חרף מאמצי הרופאים, נקבע מותם של 2 פצועים.

4 פצועים מנותחים בשעה כזו כשהם במצב קשה עד קריטי, 2 פצועי ירי במצב בינוני קשה והם נמצאים כעת בבדיקות הדמייה ו-2 פצועים נוספים במצב קל".

צילום: דוברות איכילוב

זוועה: סייעת בגן בת"א נעצרה בחשד להתעללות בפעוטות בגילאי שנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן