חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עלייה של 100% בפניות לקו הסיוע ביממה האחרונה בעקבות הפיגוע בבני ברק

עלייה של 100% בפניות לקו הסיוע ביממה האחרונה בעקבות הפיגוע בבני ברק; 70% מהפונים – תושבי גוש דן.

בשבוע האחרון מאז החל גל הטרור – עלייה של כ 40% בפניות בהשוואה לשבוע הקודם; מרבית הפניות – בקרב הורים החוששים לילדיהם ובקרב מתמודדים עם פוסט טראומה על רקע לאומי אירוע טרור או מלחמה שהתרחש בעבר.

מנכ"לית נט"ל אפרת שפרוט אמרה כי: "האווירה קשה ומתוחה. השיחות מלוות בבכי ודאגה רבה, אנשים מתקשים לנהל שגרה לצד החרדה והחשש לפגיעה".

החל מאתמול בערב, כאשר נודע על הפיגוע בבני ברק, קו הסיוע של עמותת נט"ל המסייעת לנפגעי טראומה על רקע לאומי, תוגבר לטובת אזרחים הזקוקים לתמיכה וסיוע נפשי על רקע המצב הביטחוני גל הטרור הרצחני והמראות הקשים של הפיגוע.

בקו הסיוע התקבלו אתמול בערב עד שעות הלילה המאוחרות, עשרות שיחות מאזרחים שביקשו סיוע עקב מצוקה ולחץ נפשי.

ביממה האחרונה חלה עלייה של 100% בפניות מאזרחים לקו הסיוע של נט"ל. 70% מהפניות – מאזרחים המתגוררים בגוש דן על רקע החשש והקרבה הפיזית למקום הפיגוע.

בשגרה, מרבית הפניות המתקבלות בקו הסיוע מגיעות מחיילים משוחררים המתמודדים עם פוסט טראומה. בשבוע האחרון חלה עלייה של 40% בפניות של אזרחים על רקע פיגועי הטרור. עוד נרשמה עלייה בקרב הפניות מגברים – 49% מהפונים לקו הסיוע על רקע טרור הם גברים.

הפניות לקו הסיוע הם מהורים לילדים החוששים לשלוח אותם לבתי הספר ולמסגרות החינוך, "יש חשש גדול מהשגרה היומיומית הכי פשוטה. אימהות מפחדות לשלוח את הילדים לבית הספר, מפחדות שיעמדו לבד בתחנת אוטובוס. אלו קולות שלא שמענו כבר שנים רבות בקו הסיוע של נט"ל", מסבירה אפרת שפרוט מנכ"לית נט"ל.

גם עדי הפיגועים השונים מתקשרים לקו הסיוע של נט"ל ומבקשים עזרה בעיבוד הטראומה הקשה שחוו, "התקשרה אמא לשתי בנות שסיפרה שבנותיה היו עדות לפיגוע בחדרה. הן ראו הכול מהבית, את הטבח הנוראי, את המחבל יורה לכל עבר. היא ביקשה עזרה איך להרגיע אותן, איך לעזור לבת שלה שסובלת מחרדות ולא מצליחה להירדם".

פסח לכל המשפחה במאורות מרכז המבקרים החדש

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן