חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למה מתאם טיפול חשוב לשיקום

קרדיט תמונה FREEPIK

מתמודדי נפש מוצאים את עצמם נאלצים להיעזר באחרים בכל צעד ושעל בעשורים האחרונים החלו להכיר בבעיות שמגבילות אותם בתפקוד רגיל. חשוב לדעת כי חשוב מאד לאבחן את המטופל ולא מדובר אך ורק בגיל השלישי אלא גם צעירים נתקלים בכך בעקבות מחלה או תאונה קיימות מגוון רחב של בעיות והם צריכים ללמוד להתגבר על הבעיות שהם סובלים מהם.

מאמר זה יעזור להכיר מושגים שונים כמו סל  שיקום בעזרה לתשושי נפש מאמר זה יעזור לרבים מתשושי הנפש  מהי המטרה של  הטיפול הזכויות שמקבלים ולקבל את כל הזכויות לאחר תאונה או פגיעה קוגניטיבית בעזרת טיפול המתאים ביותר למצבכם להצליח בקלות להגיע לתפקוד תקין.

מהו סל שיקום?

בשנת 2000 ישנו חוק מיוחד שנועד לעזור למתמודדי ותשושי נפש לקבל את העזרה שהם צריכים מדובר על סל שיקום שנועד לתת למתמודד את כל הכלים שהוא  יוכל לעזור לעצמו ולהתמודד היטב עם הבעיות של השיקום כולל מגוון רחב מאד הקלות שונות וטיפולים שונים. המעודדים ותומכים במסגרת בריאות הנפש ניתן לקבל סל שיקום.

את השירותים האלו:

דיור הוסטל או קהילה תומכת או דיור מוגן- זהו ציוד המותאם במיוחד למתמודדי  ציוד ראשוני למגורים, תעסוקה: מפעל מוגן, עבודת שונות מותאמות ,  נותני שירות ועוד נושאים שונים ואושר רווח ופנאי שיטות שונות  כמו מועדוניות ותמיכות כך ניתנים בהתאם למצבו תשוש הנפש ובהתאם למצב רפואי וקוגניטיבי חשוב מאד להבין כי דבר שלא קבלת בסל לא יהיה בסל שיקום שתקבל.

אז מה זה מתאם שיקום?

מתאם טיפול הוא איש מקצוע שנשלח ידי משרד בריאות וקביל את כל התנאים על מנת לסייע לתשושי נפש לקבל את הזכויות כפי שנקבעו להם בנושא הסל שיקום והטיפול בונה יחד עם משוקם תוכנית הטיפול לפי הרצונות שלו והיכולות שלו. לאחר מכן הוא עוזר לו לחפש את הטיפולים המתאימים ביו מנת שהוא יוכל בקלות רבה להתאם ולנצל את היכולות שהמדינה יכולה לתת על מנת להשתמש בזה  בצורה טובה ובקלות.

מה התפקיד של מתאם הטיפול

כאשר נכנסים אל הראיון הטיפול ניתן לראות כי מדובר בשני תפקידים מכריע ישובים העלולים להשפיע על הנושא של הטיפול ועל הרצון של המטופל ושל מטפל והמשפחה להמשיך בתהליך שכן מדובר בתהליך ארוך מאד שהמהות הוא שיתוף בין שלושת גורמים אלו.

תווך – לתפקיד הראשון העיקרי של מתאם טיפול לתווך מתווך הוא מתווך בין המשפחה לרצונות המטופל כי יתכן ואדם בעל רצונות שונים אבל תשוש נפש לא בהכרח ידע להגדירם  כראוי לכם עליו. בעל קשר אישי עם כל אדם על מנת שהוא יוכל בקלות וליצור קשר עם המטופל ומהמשפחה שלו ולהרכיב תוכנית שתגרום להם לחייך

כמו כן תיווך  אנשי המקצוע והמשפחה לעיתים אנשי המקצוע מדברים בשפה שהם יכולים בה לעיתים רבות מהנכדות. מתאם טיפול יכול לפשט את המונחים המקצועיים האלו ולאפשר להם להבין את שפת הרופאים הוא גם להציע רעיונות שלו התומכים בגישה זו או לחילופין לעזור למצוא חלופות אחרות.

קשר בין אישי  טוב – עוד תפקיד חשוב למתאם הטיפול הוא ליצור קשר אנשי המקצוע ולגרום להם לקבל את מחשבות המטופל את העדפות שלהם. בנוגע לטיפולים השונים שאותם יקבל המטופל בסופו של דבר. התפקיד של מטופל הוא בלפשט את הנושאים השונים ולהיות הגורם המקשר המקצועי  לבין משפחה לא תמיד החלטות הצוות יהיו מוסכמות על משפחה ולכן עליו לשכנע ולנסות לגשר על הפערים האלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן