חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מוכנים לזה? צי רכבים חדש בשירות אוטותל בתל אביב כחלק משידרוג חווית הנסיעה

 

שירות הרכב השיתופי של עיריית תל אביב-יפו משפר את חווית השירות למנויים ומחדש את צי הרכבים ב-180 רכבים חדשים מדגם קיה פיקנטו 2022, אשר יחליפו מחצית מהצי הקיים

מערך הרכבים השיתופיים העירוני אוטותל מחדש את צי הרכבים. במהלך החודש הקרוב ייכנסו לשימוש 180 רכבים חדשים במסגרת שירות הרכב השיתופי שמפעילה עיריית תל אביב-יפו באמצעות GoTo Global.

הרכבים החדשים והחסכוניים בדלק יחליפו 180 רכבים הנמצאים בשירות מתחילתו ב-2017, ויאפשרו למנויים ליהנות מצי המורכב מרכבים חדשים ומשופרים. בהמשך השנה יוחלפו 80 רכבים נוספים, כך שהצי יכלול 260 רכבים חדשים לצד 100 רכבים חשמליים.
רכבי השירות החדשים נבחרו לאחר קבלת הצעות מיבואני הרכבים השונים ונבחרו עקב עמידתם בפרמטרים רבים, לרבות התאמה לקהל הלקוחות, מחיר אטרקטיבי, זמינות במלאי, רמת זיהום נמוכה ועוד.

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "כחמש שנים אחרי הקמתו, אין ספק שהאוטותל הוא הצלחה גדולה. בזכות הקמת מערך מכוניות שיתופיות עירוני, הצלחנו לצמצם את השימוש ברכב הפרטי, להפחית במשהו את הפקקים ולתרום לאיכות אוויר טובה יותר".

מערך הרכב השיתופי העירוני אוטותל הושק לפני כ-4 שנים ומיועד לנסיעות קצרות בתוך העיר. המיזם נמצא במגמת עלייה מתמדת במספר המנויים ובזמן השימוש ברכב. אוטותל מציע לתושבי תל אביב-יפו ולמגיעים אליה שירות חדשני המאפשר לנוע בצורה חופשית, גמישה, נוחה וזולה יותר מהשימוש ברכב פרטי. מנתוני השירות עולה כי 21% מהמנויים מכרו את רכבם הפרטי, או שנמנעו מלקנות רכב נוסף לאור זמינות השירות. בכך, ירדו בזכות השירות אלפי רכבים מהכביש. בכל רכב של אוטותל נעשות בממוצע בין 5 ל-6 נסיעות בכל יום.

באמצעות השירות השיתופי יכולים כל התושבים והמבקרים בתל אביב-יפו ליהנות מרכבי השירות והחניות השמורות להם ברחבי העיר בדמי מנוי בעלות נמוכה של בין 10 ל-40 ₪ בחודש. תושבי העיר זכאים לקבל באמצעות כרטיס "דיגיתל" 10 ₪ בכל חודש עבור נסיעות בשירות.

עד לסוף 2021 עשו מנויי אוטותל 2 מיליון נסיעות. בחודש דצמבר האחרון נרשם שיא במספר הנסיעות והמשתמשים הגדול ביותר בכל שנות השירות.

לאחרונה, החל במסגרת השירות גם פיילוט, שמאפשר שימוש ברכבי השירות לנסיעות ארוכות. במסגרת הפיילוט, עלות 3 השעות הראשונות לשימוש עומדת על 79 ₪, 1 ₪ לכל קילומטר וכל שעה נוספת בעלות של 20 ₪.

מיטל להבי, סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק התחבורה: ״שיפור חווית המוצר והשירות למשתמשי אוטותל נועדה לסייע במעבר להתניידות כשירות ולצמצום הצורך בבעלות על כלי רכב על מנת להתנייד.

המהלך מצטרף למגוון פעולות שאנו מקדמים בעיר ומטרתן להעניק לתושבות ולתושבים מנעד רחב של שירותי תחבורה נגישים וזמינים, המתאימים לצרכים השונים, בהם מערכת הסעת המונים שבבנייה, תחבורה ציבורית משופרת הכוללת גם תחבורה בשבת, פינוי המדרכות ועידוד הליכתיות, אופניים וכלים זעירים שיתופיים ורכבים שיתופיים, בהם גם לנסיעות ארוכות ובינעירוניות. אני מאמינה ששידרוג המערך יתרום לתושבות ותושבי העיר, ויחזק את המענה התחבורתי החשוב והנדרש, בייחוד במקרים בהם האפשרויות האחרות אינן זמינות או מתאימות".

כידוע, בימים אלה פועלת עיריית תל אביב- יפו לשיפור מערך התחבורה הציבורית, באמצעות קידום הקמת רכבות קלות, נתיבי תחבורה ציבורית ושיפור רשת קווי האוטובוסים.

לצד זה מעודדת העירייה התניידות בכלים אישיים, כגון קורקינטים ואופניים- לרבות האצת סלילת שבילים ברחבי העיר ובצירים הראשיים, כמו גם הסדרת כללי הפעילות של הכלים השיתופיים, כאשר תיעדוף ההליכה ברגל מגובה על ידי העירייה בהרחבת מדרכות ופתיחה של רחובות מנוהלי תנועה. בנוסף, העירייה מעודדת את התושבות והתושבים למעבר מבעלות על רכב פרטי להתניידות באמצעי תחבורה שיתופיים כדוגמת רכב להשכרה לפי צורך, אוטותל ואמצעי תחבורה שיתופיים נוספים.

רה"ע רון חולדאי ברכב, צילום: גיא יחיאלי
אוטל תל אביב, צילום: גיא יחיאלי

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן