חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עם אבטחה מתוגברת ולפחות שלוש פעמים בשבוע: מערכת החינוך בעיר חוזרת

עיריית תל אביב מודיעה: מערכת החינוך חוזרת ללמידה אך במתכונת אחראית, רכה וגמישה, תוך תגבור האבטחה סביב מוסדות החינוך

בהתאם להחלטת פיקוד העורף, העיר תל אביב-יפו מסווגת כרשות ירוקה ולכן, החל מיום ראשון, 29.10, תחזור מערכת החינוך הציבורית בעיר, בגנים ובבתי הספר, לפעילות. ההחלטה התקבלה לאחר התייעצויות רבות בעירייה ומחוצה עם הגורמים השונים, ובהתאם להנחיות ההתגוננות של פיקוד העורף.

בהתאם למתווה הפעילות בחירום שהפיץ משרד החינוך- גני הילדים בעיר יפעלו במתכונת של חמישה ימי לימודים כולל צהרון עד השעה 16:00, גני הילדים בחינוך המיוחד יפעלו גם הם במתכונת של חמישה ימי לימודים ללא שינוי בשעות הפעילות.

מינהל החינוך פועל כל העת על מנת לנייד את מעט הגנים העירוניים שאין בהם מרחב מוגן תקני לחללים מוגנים שונים ברחבי העיר, בהם מרכזים קהילתיים, מוסדות תרבות ועוד.

בתי הספר יחזרו לפעילות במתווה מותאם לכל בית ספר, בהתאם לשיקולי אילוצי הצוותים, מוכנות הקהילה ובשיתוף הנהגת ההורים וכמובן בהתאם להנחיות "הכי מוגן שיש".

העיקרון המנחה הוא כי כל תלמידה ותלמיד יגיעו ללמידה פיזית לפחות 3 פעמים בשבוע לזמן של לפחות 5-3 שעות. מנהלי ומנהלות בתי הספר יעדכנו את קהילת בית הספר בהערכות המותאמת.

צילום: באדיבות עיריית תל אביב יפו

באשר לנושא האבטחה – יובהר כי עיריית תל אביב-יפו ערוכה במלוא עוצמתה בהיבטי הביטחון והאבטחה ומפעילה כוחות עירוניים שונים ומגוונים להגברת תחושת הביטחון האישי של כל תושבת ותושב.

מיומה הראשון של מלחמת "חרבות ברזל" מפעילה עיריית תל אביב-יפו כוחות עירוניים שונים להגברת האבטחה בסביבת מוסדות חינוך. כלל בתי הספר, כמו גם אשכולות גני הילדים, שהם בעלי תקן אבטחה בשגרה, מאובטחים על ידי מאבטחים חמושים ובעלי הכשרה נדרשת, כשם שנעשה בשגרה. נדגיש כי משטרת ישראל הינה בעלת הסמכות הבלעדית לקבוע תקני אבטחה למוסדות השונים.

כלל המסגרות שאין להן תקן אבטחה בשוטף מאובטחות באופן רוחבי, שכולל סיורים חמושים של סיירת סל״ע וביטחון המזוהים באמצעות וסט צהוב עליו כתוב "בשירות עיריית תל אביב-יפו" ומעל 100 חיילות וחיילים בעלי נשק ווסט כתום עליו כתוב "פיקוד העורף". כל אלה פזורים בשכונות השונות בעיר בדגש על סביבת מסגרות החינוך.

בנוסף, החמ״ל העירוני עוקב אחר אירועים חשודים בעזרת כ-4,000 מצלמות הפרוסות בעיר ומקפיץ כוחות לכל אירוע חריג. נציין כי פקחי העירייה עוסקים בימים אלה במשימות חירום רבות בתחום התפעול העירוני ורבים מהם שולבו באבטחת המרחב הציבורי סביב גני הילדים. בימים אלו, פועלת העירייה גם על מנת לשלב עובדי עירייה במשימות הסיור סביב גני הילדים העירוניים.

צילום: באדיבות עיריית תל אביב יפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן