חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דעתכם אינה חשובה – דעתנו הקובעת: רון חולדאי הכריז על "כיכר הדמוקרטיה"

הכרעת הרוב כבר לא חשובה? ראש עיריית תל אביב-יפו חנך הבוקר את "כיכר הדמוקרטיה" – השם שניתן לצומת הרחובות קפלן-גבעת התחמושת- דרך בגין.

את השם, כיכר הדמוקרטיה, קיבל הצומת לאחר שמזה 28 שבועות ברציפות, מתאספים במקום מאות אלפי מוחים ומוחות, שנאבקים על הערכים המשותפים לכולם במדינת ישראל.

לדברי ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "יש שתי סיבות שבגללן החלטנו לקרוא לצומת הזו כיכר הדמוקרטיה. הראשונה היא כי בשנתה ה-75 של מדינת ישראל התברר, בניגוד גמור לכל מה שחשבנו, שהדמוקרטיה שלה אינה מובנת מאליה.

ואנחנו פה כדי להזכיר. שוב ושוב, שאין לישראל זכות קיום, כמדינה, כחברה, כרעיון – בלי דמוקרטיה. הסיבה השנייה היא כי בצומת קפלן-נמיר, ובעקבותיו בכל הארץ, מתרחש כבר 28 שבועות אחד הדברים הכי יפים שבני אדם יודעים לעשות – להיאבק יחד על ערכים משותפים.

אנחנו מקווים שגם בעתיד, שנים אחרי שהאיום על הדמוקרטיה שלנו ייעלם, תהיה במדינת ישראל תזכורת פיזית, ממשית, לתקופה שבה מאות אלפי אנשים ונשים נלחמו ביחד – בנחישות, בעקביות ובאנושיות – על ערכי מגילת העצמאות שעומדים בבסיס החברה שבה אנחנו רוצים לחיות ובה אנחנו רוצים שהילדים שלנו יחיו: על סולידריות. על חירות ושוויון. על הדמוקרטיה".

צילום: כפיר סיון

הטלטלה החברתית והפוליטית שעוברת על מדינת ישראל בחודשים האחרונים מציפה את רחובותיה ואת כיכרותיה של העיר כמעט מדי יום. מכאן, שהמרחב הציבורי משמש גם כמקום לחופש ביטוי ולמימוש זכות המחאה ומעורבות אזרחית.

על רקע עבודות התשתית והתחבורה המתקיימות בעיר, בשנתיים האחרונות הצטמצם מרחב ההתכנסות בכיכר רבין, שהייתה במשך עשורים רבים אתר לאומי להתכנסות, לשמחה ולמחאה. "כיכר הדמוקרטיה", המצויה בקרבה למוסדות ממשל וצבא ולציר הכניסה המרכזי לעיר – תפסה את מקומה בתור מרחב של חופש הביטוי, אקטיביזם ודמוקרטיה.

בהזדמנות זאת נזכיר כי אנו, בעיריית תל אביב-יפו, פועלים ללא הרף למען הזכרת ערכי השוויון, החירות והדמוקרטיה. כך למשל, בדצמבר 2022 נתלה שלט באורך 36 מטרים של נוסח מגילת העצמאות המלא על בניין העירייה.

כמה חודשים לאחר מכן, במרץ השנה, פרסמה העירייה, במסגרת אירועי שבוע הדמוקרטיה, מדבקת ענק באורך כ-80 מטר עם הכיתוב "דמוקרטיה ללא הפסקה" בטיילת שלמה להט.

צעיר נעצר בחשד לרצח גבר יהודי על רקע פלילי

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן