חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בהשתתפות יצחק הרצוג ורון חולדאי: אירוע לציון 100 שנים לבית הכנסת הגדול בתל אביב

אתמול נערך אירוע לציון 100 שנים להיווסדו של בית הכנסת הגדול בתל אביב בסימן מאה שנות אור.

האירוע התקיים במעמד נשיא המדינה, מר יצחק הרצוג ורעייתו מיכל; ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי; מרן הרב הראשי ישראל מאיר לאו; וראב"ד תל אביב, הרב זבדיה כהן. עוד נכחו במקום: שולי רנד (שהיה אחראי על קטעי השירה), קורין גדעון ובעלה חילי סורוצקין, האלופים במיל' יוחנן לוקר ויום טוב סמיה, חה"כ לשעבר עוזי דיין ואיילת נחמיאס ורבין, הרב יובל שרלו, יו"ר המועצה הדתית אלדד מזרחי ועוד.

יצחק הרצוג, האזרח מספר 1, אמר באירוע: ״אני נרגש לעמוד כאן, בערב ט"ו בשבט, חגה הגדול של ארץ ישראל, בבית הכנסת הגדול של תל אביב, לרגל חגיגת ה- 100, להנחת אבן הפינה של בית זה – מקדש מעט יפיפה זה.

צילום: גיא יחיאלי

בשנים האחרונות, בית הכנסת הפך למרכז משמעותי בחיי העיר, ובחיי התרבות שלה, ואני מברך על כך מאוד, אני מאמין שדווקא על רקע הקיטוב המחריף בחברה הישראלית, בית הכנסת הזה והמאמץ לחדשו, טומנים בחובם מסר ישראלי חשוב של שירת עשבים – של ראיית הייחוד בכל אדם, אבל בעיקר השותפות התל-אביבית והישראלית.

אנחנו ניצבים כאן היום ובפינו אמירה ברורה: אנחנו עם אחד, יש לנו שורשים משותפים ומסורת מפוארת, שגם אם אנחנו חולקים לעתים על פרשנותה, אנחנו אוהבים אותה – יחד, ומפתחים אותה – יחד. אני שב ומודה לכולכם, ומי יתן תפילות המתפללים כאן תענה תמיד לטובה. תודה לכם.״

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי הוסיף: "בית הכנסת הגדול של תל אביב-יפו, שציין אתמול 100 שנים להקמתו, הוא נכס לאומי, מודל וסמל. מדובר בבית כנסת שמעולם לא היה מרכז דתי בלבד, אלא מקום מפגש תרבותי, קהילתי, חלק בלתי נפרד מחיי-הרוח של מדינת ישראל והעיר העברית הראשונה.

מאז היווסדו, הוא היה בית כנסת שהמתפללים בו ייצגו נאמנה את היהדות התל-אביבית: יהדות מכילה, פלורליסטית, מתחדשת ופועמת, כזו שאינה מסתיימת בסימן קריאה אלא בסימן שאלה. בשנים האחרונות, עיריית תל אביב-יפו, יחד עם קרן תל אביב, קרן פטריק ולינה דרהי ונציגי ועד בית הכנסת, חברו יחד כדי להוביל תהליך מקיף לשיקום, שיחזור ושימור בית הכנסת.

אנחנו עומדים להשקיע כסף רב ומאמצים רבים בבניין בית הכנסת ובמתחם סביבו, כדי שימשיך ויסמל את החיים המשותפים בתל אביב-יפו – עיר בה יש מקום לכל אדם, לכל קהילה ולכל סגנון חיים".

האירוע נערך בהפקתו של יצחק ראשי.

צילום: גיא יחיאלי

כוח נשי: עיריית תל אביב-יפו מודיעה על יקירי העיר, למעלה ממחציתם נשים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן