חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יום השוויון לאנשים עם מוגבלויות: עמותת "תו המשווה" תקיים אירועים ברחבי הארץ | כל הפרטים

יום השוויון לאנשים עם מוגבלות: עמותת "תו המשווה" תקיים למעלה מ-20 אירועים ברחבי הארץ בשילוב אומנים עם צרכים מיוחדים

עמותת "תו המשווה" תקיים במהלך חודשי דצמבר וינואר מגוון אירועים ברחבי הארץ בשילוב אומנים עם צרכים מיוחדים מגילאים שונים, זאת במסגרת מיזם "מיוחדים בקדמת הבמה" ו"יום השוויון לאנשים עם מוגבלות" שיחול ב-3 בדצמבר.

רינת אבישר, מייסדת העמותה: "לאירועים שיזמנו יש מטרה כפולה: להעצים את האדם עם המוגבלות על יכולותיו וכישרונותיו ולהנכיח במרחב הציבורי אנשים עם מוגבלות כחלק מהמארג התרבותי השלם".

רינת אבישר ויורם לכיש, יזמי ומייסדי העמותה, הם מוזיקאים והורים לארבעה ילדים, מתוכם שתיים כבדות שמיעה. ההיכרות האישית עם עולמם של אנשים עם צרכים מיוחדים ומוגבלויות שונות והרצון להעלות את המודעות לצורך בהנגשת תרבות בכלל ומוסיקה בפרט, הביאה אותם להקים את עמותת "תו המשווה" המחברת שני עולמות כמעט מנוגדים אך קרובים לליבם: המוסיקה וכבדות השמיעה.

במהלך חודשי דצמבר וינואר תקיים העמותה למעלה מ- 40 אירועי תרבות ואומנות השמים במרכז את אומנים עם צרכים מיוחדים- רקדנים, מוסיקאים, ציירים, זמרים, שחקנים, ועוד.

הצגה: "נוגעים בצלילים עם בטהובן": הצגה מוזיקלית פורצת דרך המונגשת במיוחד לילדים כבדי שמיעה – בה שומעים, רואים וגם נוגעים בצלילים. הצגה זוכת פרס נגישות ישראל, משתמשת במכשור חדשני שפותח עבור ההצגה, תדרי הנגינה של התזמורת מוקרנים בחי, נוצרת הנגשה חדשה של מוזיקה – במראה ובמגע.

הילדים חווים כיצד חול משנה את צורתו ומייצר צורות גיאומטריות מופלאות, טיפת מים מגיבה לצליל, ואיך מרגישה המוזיקה בקצות האצבעות דרך מים רוטטים.

גיבור ההצגה הוא המלחין לודוויג ואן בטהובן, אשר למרות חרשותו, ואולי אף בזכותה, תרם לאנושות יצירות מופת, ובכך מהווה סמל עוצמת הרוח האנושית ויכולתה לגבור על מגבלות הגוף.

10/12/2022 11:00 משכן לאומנויות הבמה, רעננה, לכרטיסים  *3221

29/1/2023 17:30 היכל התרבות אור יהודה.

"תראו אותי" – שלושה בני נוער מיוחדים מדברים על הכל: שלושה בני נוער מוכשרים עם צרכים מיוחדים במפגש מעורר השראה. רועי מורי, בן 16, פסנתרן ויוצר עם אוטיזם בתפקוד גבוה; כורל לכיש בת 12 ,לומדת משחק, מתאמנת בכדורסל וג'ודו וכבדת שמיעה, תבצע מונולוג העוסק בחרם חברתי; רון הסינג בן 16, שוחה, שר ומנגן ומתמודד עם שיתוק מוחין. הם יספרו איך הופכים מגבלה ליתרון ומתמודדים עם קשיים. המפגש מלווה בשירה, נגינה וסרטונים. בסיום יתקיים פאנל שאלות ותשובות.

6/12/2022 18:00, מרכז דרהי תל אביב

8/12/2022 10:30, תיאטרון גבעתיים

3/1/2023 18:30, משכן למוזיקה ומחול, אור יהודה.

צילום: עיריית גבעתיים

תערוכת "צבע לעולם" בשיתוף "פינות עיגול": במסגרת אירועי "שווה לי" לציון חודש העלאת המודעות לאנשים עם מוגבלות, יתקיימו בגבעתיים מופעים וסדנאות  מיוחדות בשיתוף "תו המשווה" לתרבות מונגשת.

זו השנה השלישית של פסטיבל "שווה לי" בניהול אמנותי של "תו המשווה" והפעם לראשונה עורכת העמותה תערוכה של אומנים מיוחדים מקצועיים בשיתוף אומנים צעירים בגילאי 16-25 על הספקטרום. חלק מהאומנים מיוצגים בארגון "פינות עיגול" של אלדד שושתרי, שבעצמו לוקה בשיתוק מוחין.

בתערוכה יציגו האומנים המשתתפים את עבודתם וכיצד הם מביעים בציור את  עוצמתם, כישרון, היצירתיות, החלומות שלהם וגם את האתגרים החברתיים, החרדות והפחדים. העבודות של האומנים אף יוצעו למכירה בתערוכה שתוצג עד אמצע ינואר.

7/12/2022  19:00 תיאטרון גבעתיים (אולם גדול).

רצף המוסיקה – מופע של אומנים על הרצף האוטיסטי: תומר פישר, רוני גינוסר, ד"ר מורדי בן חמו, חן גרשוני, אסף מרקוביץ, חבייר ווסר נטע שטאל, עדיאל קפלוטו, עומר פנחסי וגיא באיו יעלו על במה אחת לסדרת מופעים, בערב אחד שכולו פרי יצירתם של אומנים עם צרכים מיוחדים. המופע הפסטיבלי לאורך כשלוש שעות,  יאפשר לאומנים להציג את האומנות שלהם בפני הקהל הרחב.

4.1.23 20:30 בית היוצר.

הרצאה: אוטיזם קוסקוס ורוק'נ'רול.

ד"ר מורדי בן חמו, סופר, חוקר, גיטריסט ואוטיסט משתף את הקהל בסיפור חייו ותובנות מקוריות מגובות עובדות מדעיות שנונות.

הוא יספר על חייו בצרפת ובישראל, מוזיקה, אהבה, אוטיזם, הורים מתעללים ולימודי דוקטורט. בנוסף, הוא יבחן שאלות כמו האם אנו באמת בוחרים בני זוג? האם ילדים זה שמחה? למה הזרקת בוטוקס תקרב אותנו לחוויה אוטיסטית?

13/12/2022 17:00 ביה"ס יחדיו, תל אביב.

8/1/2023 20:00 מרכז להורות משמעותית אשדוד.

שש נקודות – מפגש חוויתי: איך כותבים הודעה בלי לראות, איך הולכים עם מקל נחייה, האם לאימוג'י יש צליל? – מפגש אינטראקטיבי עם גידי אהרונוביץ מורה, חלילן ועיוור מלידה המשתף בסיפורו האישי.

הילדים ילכו עם מקל נחיה יכירו משחקי מחשב של עיוורים וישמעו את סיפורו של לואי ברייל "שש נקודות" בשילוב יצירה, מוסיקה ושיח.

11/12/2022 17:30 מרכז קהילתי בבלי תל אביב.

סדנאות "צלילים מרפאים": סדנה חווייתית של ריפוי אמצעות תדרים מוזיקליים. שכוב ועצום עיניים, יתמסר הקהל וירגיש צלילים מרפאים של קונטרבס, הרמוניום, קערות טיבטיות, קולנים, קונכיות ושופר.

את הסדנאות יעבירו מייסדי העמותה: רינת אבישר מוסיקאית מקצועית, מטפלת מוסמכת ברפואה אינטגרטיבית של ד"ר  נאדר בוטו, בשיטת "המסע"  של ברנדון בייס, ויורם לכיש, נגן כלי נשיפה מקצועי ומנחה קבוצות. אליהם יחבור אחד ממובילי התחום בארץ, המוסיקאי רן גרסון.

20/12/2022 16:30 בית תמי, תל אביב. ילדים והורים.

12/1/2022 19:30 סטודיו קיבוץ רמת הכובש. למבוגרים.

כלאה במחסן והתעללה: עובדת זרה נעצרה בחשד להתעללות הקשישה בת 83

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן