אור ירוק: מספר שיא של עשור ברוכבי האופנועים והקטנועים הצעירים שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2021; עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להכריז על מצב חירום ולכן יש להוציא לפועל תכנית בטיחות למען רוכבי האופנועים והקטנועים כדי לעצור את מגמת העליה החדה ברוכבים ההרוגים".
33 רוכבי אופנועים וקטנועים צעירים (15-24), נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2021 -מספר שיא של עשור. בהשוואה לשנת 2020 מדובר בזינוק של 50% במספר הרוכבים הצעירים שנהרגו, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס.
כלי הרכב הדו גלגלי המאופיין בחוסר יציבות וחוסר הניסיון בכביש של הרוכבים הצעירים שאך קיבלו את רישיון הנהיגה מציב את אותם צעירים בני 15-24 בקבוצת סיכון מוגברת להיפגע בתאונות דרכים. בשנת 2021 נפגעו 839 רוכבים צעירים על אופנועים וקטנועים, זאת לעומת 820 שנפגעו ב-2020 ו-779 שנפגעו בשנת 2019.
רוכבים צעירים – אחד מכל שלושה הרוגים: בישראל רשומים כ-50 אלף בעלי רישיונות צעירים (עד גיל 24) לאופנועים וקטנועים, המהווים 8% מכלל בעלי הרישיונות לאופנועים וקטנועים.
בשנת 2020 נהרגו 22 רוכבי אופנועים וקטנועים צעירים בתאונות דרכים, אשר היוו 32% מכלל הרוכבים שנהרגו באותה שנה, פי ארבעה יותר מחלקם בבעלי הרישיונות. 189 רוכבים צעירים עד גיל 24 נהרגו בתאונות דרכים בעשור האחרון (2011-2020), המהווים 37% מכלל הרוכבים שנהרגו – אחד מכל שלושה רוכבים הרוגים.
רוכבים צעירים ערבים נהרגים ב-68% יותר מחלקם בבעלי הרישיונות
בתוך אוכלוסיית הרוכבים הצעירים שנהרגו בתאונות דרכים בעשור האחרון בולטת אוכלוסיית הרוכבים הצעירים מהחברה הערבית. 12,774 בעלי רישיונות מהחברה הערבית מהווים 25% מכלל הרוכבים הצעירים.
בעשור האחרון נאמד חלקם של הרוכבים הצעירים הערבים ההרוגים בתאונות דרכים מכלל אוכלוסיית הרוכבים הצעירים בשיעור של 42% – גבוה ב-68% בהשוואה לחלקם היחסי בבעלי הרישיונות.
תגובה אחת