חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

במבצע צלילה מורכב: הוסרו צינורות תת ימיים שהובילו לתחנת הכוח רדינג | כל הפרטים

הצינורות שהוצאו מהמים

במבצע צלילה מורכב אל קרקעית הים ועל-פי דרישות המשרד להגנת הסביבה: מוסרת בהדרגה צנרת תת-ימית ישנה שהובילה מזוט לתחנת הכוח רדינג תל אביב; המטרה: להשיב את הים לקדמותו מבלי לגרום נזק.

דרור אריאלי, מפקח מטעם היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה אמר: "המשרד להגנת הסביבה עקבי בדרישתו לעניין ניקוי הים ופינוי תשתיות שסיימו את חייהן ותפקידן. הים אינו אתר פסולת, גם אם קרקעיתו אינה גלויה לעין רוב הציבור, ולכן אנו שואפים להחזיר את קרקעית הים למצבה הטבעי ושהחברות ייקחו אחריות על ההסרה".

המשרד להגנת הסביבה הנחה את חברת החשמל לישראל להוציא את צנרת ההזנה הישנה שסיפקה מזוט לתחנת הכוח רדינג תל אביב בעבר. הצנרת אינה בשימוש כבר שנים רבות מאז התחנה עברה להנעה בגז והקווים שננטשו מחוררים ומלאים במי ים.

העבודות צפויות להימשך מספר חודשים ותלויות במצב הים, כאשר המטרה היא להחזיר את קרקעית הים במקום למצבה הטבעי. במהלך חודשים אלה ניתן יהיה לראות לסירוגין בחופים שבטווח שבין תל ברוך לבין תחנת הכוח רדינג, ספינות וכלים עובדים בים.

הצינורות שהוצאו מהמים
צילום: דרור אריאלי, המשרד להגנת הסביבה

את תחנת הכוח הזינו בעבר שלושה קווי צנרת: צינור בקוטר 16 אינץ' שהוקם בשנת 1960 ואורכו 1,320 מטר; קו 10 אינץ' שהוקם בשנת 1955 ואורכו 1,700 מטר; וקו 24 אינץ' שהוקם בשנת 1969 ואורכו 1,700 מטר. מאז ננטש הקו האחרון, חלפו 16 שנה.

כיצד מתבצעות העבודות? המקטע הגלוי של הצנרת נמצא על קרקעית הים. אל קרקעית הים ירדו צוללנים, ותפקידם לחתוך חלק גבוה ובולט בצינור שצורתו סיפון (U הפוכה) כדי ללכוד שאריות מזוט ככל שנותרו בצינור. מעל למקטע זה יותקן חרוט מתכת ובראשו צינור שאיבה שנועד ללכוד ולשאוב את המזוט ככל שישתחרר, ומשם יישאב למכלי אגירה הנמצאים על פלטפורמת העבודה.

את מקטע העבודה בים מקיף חוסם ימי שנפרס מסביב על מנת לאצור ולשאוב כל שמן שיפלט לים. תוכנית העבודה מפרטת את חיתוך והוצאת הצנרת מהים, מקטע אחרי מקטע, ואלו יועלו בעזרת מנוף אל האסדה ויפונו על ידי חברת החשמל.

בבדיקת הצינורות שהוצאו עד כה נמצא בדופנות הצנרת משקעי מזוט ישנים ולא אירעה דליפת נוזל לים. מפקחי היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה מפקחים על התקדמות העבודות בשטח.

תל אביב-יפו ב-2020: ירידה של 33% בכמות הדוחות בגין אי חגירת חגורות בטיחות שחולקו בשנת 2020

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן